Rhodos 30/8

Sista söndagen i augusti åkte hela vår familj, Zandras båda systrar och deras familjer samt Kerstin och Basse till Grekland och Rhodos. Det kändes ganska skönt att lämna Sverige när vädret såg ut så här...
 
Väl framme möttes vi av 33 grader i skuggan och strålande sol, något som kom att hålla i sig hela veckan!!! Vi såg sammanlagt tre moln på hela semestern och solen var kanske i moln i max 5 sekunder. Bättre väder går inte att önska sig. Så mycket sol och bad, kalla drycker och god mat blev det kan jag lova.
 
Havet var helt underbart varmt, det var över 30 grader i vattnet varje dag vi var nere. Vi kunde bada i flera timmar om vi så ville och det var vi. Vi badade, snorklade och åkte falskärm efter en båt.
 
Sedan passade jag även på att fylla år där nere så nu är jag 20 år. Helt sjukt, är alltså ingen tonåring längre... Känner mig dock fortfarande som typ 16 haha. Det firades i alla fall med sång på morgonen och mysig middag på kvällen.
 
En eftermiddag besökte vi Rhodos stad som var jättefin. Mysig och full med små söta affärer.
 
Sista kvällen tjuvbadade jag och Clara i poolen vilket slutade med en väldigt förbannad vakt på hotellet, men mysigt var det haha. 
 
Sedan var det dags att åka hem och lämna det vackra vädret och ersätta det med riktigt regnrusk hemma i Sverige... Inte så kul men samtidigt är hösten en favorit för mig när det kommer till årstider så det är inte så fel det heller även om jag inte hade tackat nej till att stanna kvar.  
 
Jag känner mig riktigt nöjd med hela min sommar och är så tacksam för att jag har så fina vänner och sån fin familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0