Söndag

Hej! Dagen har gått i ett, har inte ens hunnit med att tänka på att det är söndag dvs. jag har inte haft ångest. Det är i och för sig skönt men jag har inte hunnit plugga något. Inte för att vi hade så mycket över helgen för att vi gjorde klart mycket veckan som varit men ändå. Däremot skulle jag skicka in mitt CV och mitt personliga brev till kommunen men det gick inte, det stod något om fel format men jag fattar inte varför. Ska försöka igen imorgon.
 
Istället för plugg och sånt har jag städat hela dagen. Verkligen hela. Började med att rensa mitt skrivbord för att byta till det vi köpte igår, sååå mycket skit man har egentligen. Tror jag slängde hälften haha. Hittade även en gammal bok under mitt skrivbord när vi lyfte det och det var faktiskt lite roligt. Vet ni vad boken hette? Var va det jag la den, seriöst lite komiskt eftersom jag letat efter den. 
 
När jag hade rensat klart tog vi (jag och Dan) ut det gamla och började sätta ihop det nya. Lättare sagt än gjort... Men nu är det på plats och jag är nöjd med resultatet. Man kan säga att mitt rum fick en facelift. Det känns även skönt att ha gjort en rejäl rensning, nu har jag inte så mycket i det nya skrivbordet så det finns gott om plats för ny skit haha. Sedan har jag städat resten av mitt rum, varit med Munde och städat våra toaletter. Härligt söndagsgöra...
 
Just nu sitter jag och avnjuter några skorpor och te framför ponnyakuten. Trevlig, trevligt. Ska krypa ner snart, ska upp tidigt och eftersom det är söndag kommer det ta ännu längre tid än vanligt att somna. Brukar ta minst 2 timmar på söndagar och kanske 1-2 timmar alla andra dagar. Jag har jättesvårt att somna, det är faktiskt ett problem för mig. Dessutom vaknar jag av minsta lilla ljud. Kul... Och nej jag överdriver inte, den enda gången jag somnar snabbt är om jag är uppe senare än jag brukar eller har aktiverat mig mycket under dagen. Min läkare säger att det är utveckligens fel "det är så mycket datorer och telefoner nu för tiden, du får inte sitta vid datorn mer än en timme i taget ". Ja han är gammal, haha. Ae, nu ska jag återgå till Ponnyakuten. 
 
Hoppan ni haft en bra helg och om ni undrar över veckans lack så kommer det inget inlägg... Har inte fixat naglarna denna vecka, har inte haft tid nu under helgen och det jag hade förra veckan är fortfarande snyggt. Kanske fixar de under veckan. Brukar ju inte kunna låta bli haha.
Pusss 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0