Smoothie

Idag har jag som sagt varit på stan och tränat med Jossan. En bra dag än så länge. Efter att man tränat känner man sig typ som stålmannen eller något haha. Störst, bäst och vackrast. I alla fall så vill jag gärna äta något nyttigt men ändå gott efter jag har tränat och det räcker inte bara med en frukt så idag gjorde jag mig en smoothie. Mums!
Den jag brukar göra är både supergod och nyttig, två flugor i en smäll.
 
1. Ta fram ett glas, sked, gaffel, hallon, banan och blåbär.
 
2. Lägg ner hallonen och blåbären i glaset och ställ in de i mikron (ganska låg värme, om man inte vill ha en varm smoothie).
 
3. Mosa banan och häll i det i de ljumna hallon och blåbären.
 
4. Häll i lite naturell yoghurt. (Det funkar även med fil). Blanda.
 
5. Om man vill kan man ha på lite müsli, nötter eller frön. Jag valde att ha på solrosfrön.
 
Färdig.
Den är supergod, det kan jag lova.
Pussshej!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0