Ett ord, ett enda ord... Intensivt

Herre min Gud! Tack för att denna dag är slut, eller nej hon är vist över 00, klockan alltså! Det är just "hon" som har varit mitt problem idag...

Det började vid busshålplatsen. Min mobil dog precis innan jag skulle hoppa på bussen till stallet. Kul. Först tänkte jag inte riktigt på konsekvenserna av min mobils döende. Men sedan började jag tänka.

"Hur ska jag veta hur mycket kl. är?"
"Tänk om jag missar bussen hem! Då kommer jag inte kunna ringa någon!"
"Tänk om jag ramlar av Manne när jag rider, tänk om jag gör mig illa och så kommer jag inte kunna ringa till någon!"

Aa ni fattar! Egentligen var det bara det första som var problemet. Jag skulle ju anpassa tiden i stallet så att jag skulle hinna med en buss hem. Hur skulle jag kunna göra det utan klocka? När jag väl kom till stallet kom jag på att det finns en klocka där, men tror ni att den funkade eller??? NEJ såklart att den inte skulle göra det... Så där stod jag med en död mobil, en buss att passa och en otålig häst. Kunde livet varit bättre?

I alla fall, jag startade radion i hopp om att de skulle säga hur mycket kl. var. Och mycket riktigt! Fast de sa inte direkt vad jag hade hoppats på dvs: kl är 18.52 utan de sa strax i 7... Men efter lite mycket om och men lyckades jag ta mig till bussen i tid. Fattar fortfarande inte hur jag lyckades. För när jag precis skulle gå insåg jag att Manne inte kunde ha sin grimma för att han hade ett sår så då var jag tvungen att komma på en lösning på sisådär 2 min... Men jag lyckades med det också! (Tror jag, det märker vi imorgon)

Hoppas ni haft en bättre dag än vad jag har haft, det har ju trots allt varit underbart väder!
Puss på er.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0