Filmrecension-Dreamer Inspired By A True Story

Har inte bloggat (som jag lova..) och jag tänker inte komma med någon ursäkt ;) Så tänkte köra en snabb filmrecension innan jag hoppar i säng! Kom precis hem från ett kalas och är ganska trött + att jag känner mig lite mör efter all tårta! ;) Nu sitter jag i min älsklings pyjamas och lyssnar på Mojje och Mimmi (Mimmi Sanden, you know) älskar barnlåtar :love:

Dreamer Inspired By A True Story
Det var ett tag sedan jag såg den men efter att ha kollat trailern känner jag mig helt gråtfärdig igen. Första gången jag såg den grät jag som bara den! Det är en utav de finaste filmerna mellan människa och djur som jag någonsin sätt. Lassie kanske kommer litelite före ;).
Filmen handlar om en otrolig galopphäst som har blivit tränad av en man/pappa. Pappan har länge haft dålig kontakt med sin enda dotter Kyle, men efter mycket om och men får hon följa med honom till jobbet för att se hästarna springa och för att umgås med sin pappa. Under loppet ramlar hästen Dreamer som han tränar ihop och bryter benet. Pappan kan inte avliva hästen framför Kyle så han väljer att köpa hästen trots att han egentligen inte har råd och han förlorar sitt jobb. Hemma hjälper de Dreamer upp på bena igen. Från början tror man att Dreamer knappt kommer kunna gå men så är inte fallet! Efter några veckor är hon på bena igen och man får följa Dremers och Kyles relation samt hur de tillsammans tränar för att Dreamer ska kunna tävla igen.

Ska inte avslöja för mycket, men ni kan ju kolla på trailern! Den är sevärd, det kan jag lova. Perfekt film om man bara vill mysa ner sig i soffan. Funkar för alla åldrar osv.
Filmen får 4 Emma av 5.