Sista dagen (inte på mitt liv)

Hejhej! Idag var det min sista dag på praktiken! Först tänkte jag att det kommer bli skönt (framförallt att slippa alla långa dagar, kvällar och helger! Men just nu känner jag motsatsen... Jag kommer sakna det härliga gänget! Positiva, roliga, snälla osv.

Oj nu såg jag att det börja snöa också! Nice! I vilket fall, på måndag blir det skola ingen alltså! Har saknat alla så sjukt mycket! Lärarna har jag också saknat litelite men framförallt alla klasskamrater. Ska bli kul att ses en snabbis innan jullovet, vi ska ha ett prov och (nästan) vara klara med den stora svenska upg. Som jag har snackat om och jag har verkligen pluggat som en dåre med den så nu hoppas jag att jag får betyg därefter! Igår var jag i skolan och min svenska lärare (en av de jag saknat, för vissa kan man ju inte precis säga att man längtar efter...) hon sa att det lilla hon läste såg bra ut! Så jag ska sitta med henne sen på mån, tis eller ons och göra indelningen! Skönt! Men provet... Det kommer nog inte gå så jätte bra, tyvärr.. Ska var borta hela helgen och just nu kan jag inget. Blir akut plugg på måndag och tisdag! Men jag får tänka på att det är jullov snart! Kämpa in i det sista!

YOLO, so take a chance and do something about it!

Kom på det nyss, haha! Men det är sant! Man lever bara en gång (vad vi vet) så visst man ska ha kul men om man vill bli något som man gillar får man gripa tag i pennan och blocket och plugga på! "Lev varje dag som att det var din sista" funkar inte alltid! Jag skulle inte plugga min sista dag i livet men det är sånt man måste göra så det är inget att skjuta upp. Lika bra att jag gör om det uttrycket till... Hmm... "Lev varje dag som ett steg mot ditt mål" eh... Jaja ni fattar vart jag vill komma!

Nu ska jag äntligen måla mina naglar! OMG! Man får inte ha nagellack inom vården men nu jävlar! (vissa vet att jag är helt beroende av nagellack) Haha! Sen ska det få torka framför julkalendern :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pusss Emma

Ps. Egentligen borde tummen peka nedåt eftersom jag städar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0