Bad luck...

Hej på er, orkar egentligen inte ens prata om min dag... Jag har haft ens såkallad otursdag. Det börjar med att jag bytte jacka från min vinterjacka till min skinnjacka och glömde tömma fickorna. Och självklart kom jag på det först vid bussen eftersom jag inte hade hade mitt busskort. Kul. Så jag fick smöra för busschauffören för att ens komma till skolan. När jag kom till stan var jag tvungen att småspringa till skolan för att jag inte vågade ta spårvagnen utan busskort (är nog liiite svårare att smöra för eventuella kontrolanter). Så jag småsprang och fick för mig att kolla mobilen och självklar tappade jag den. Jag fick panik så först kollade jag inte ens på skärmen utan jag tog bara upp den och la den i fickan. Men när jag väl kollade på den hade den i alla fall ingen spricka, den fick några små repor och prickar på skärmen och mitt skal gick sönder. Älskade det skalet... Men annars var den hel, thank god! Sedan när jag väl kom till skolan kom jag inte in i mitt skåp för att nycklarna som sagt låg i min vinterjacka men Sanna var snäll så jag delade med henne. 

Resten av dagen gick bra. Efter skolan gick jag på stan med pappa, vi åt och kollade på bio. Vi såg The Secret Life Of Walter Mitty. Den var faktiskt bra, mycket bättre än trailern och dessutom fick pappa och jag en hel salong för oss själva (tydligen inte så populärt med bio på tisdagar) så det var lyxigt.

Men eftersom det var min otursdag avslutade jag det hela med att tappa min schampoflaska i duschen så att hela pumpen gick av... Hur ska jag få upp schampo nu? Åh, vill dö över nästan hela dagen. 
Nu ska jag lägga mig och sova så att inget mer händer... 
Godnatt pusss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0