Teneriffa 4/8

Lite blandade bilder från Teneriffa med världens finaste vän. Tyvärr är det bara mobilbilder, det blir så mycket bättre bilder med systemen men de bilderna hittar jag inte nu... 
 
Resan var från början tänkt som en belöning efter hårt arbete, planen var att vi skulle ta det lugnt och slappna av och det gjorde vi också fast inte så mycket haha. Det var nog mer av en äventyrsresa än en lugn och avkopplande semester. Vi gjorde allt möjligt, vi var uppe på Tejde som är en vulkan som ligger 3718 meter över havet. Det var riktigt fint där uppe kan jag lova. För det första så var utsikten fantastisk hela resan upp! Sedan när vi väl var uppe så var det som att komma till en helt annan miljö, vår guide sa att det liknade ett månlandskap och det gjorde det verkligen. Det var svartbrun sten överöverallt. 
 
Vi var även och provdök en dag. Hade sådan sjuk ångest inför det i och med över att jag är otroligt rädd för hav och djuren som lever där, framförallt hajar... Badar knappt i svenska sjöar liksom haha. Men det gick riktigt bra, först snorklade vi omkring i en mindre grupp ute vid ett rev som inte var alls långt ifrån strandkanten. Vi såg massa fina fiskar i alla regnbågens färger, jag såg även några fiskar som vi har i vårt akvarium vilket både var hemsk och coolt. Efter vi hade snorklat åt vi lunch och sen var det dags för oss att ta på oss all utrustning och dyka ner under ytan. Sedan var vi nere i 45 minuter och simmade omkring bland fiskar och andra djur. Riktigt cool upplevelse faktiskt och jag är väldigt stolt över att jag gjorde det i och med att jag är så rädd som jag är.
 
Den sista utflykten vi gjorde var en båtutflykt ut på havet för att kolla på valar och delfiner. Vi såg mängder av valar och även några delfiner simma vid båten och det var väldigt häftigt kan jag lova. Fotade inte så mycket där för att jag för det första var rädd att tappa i mobilen och för att jag ville uppleva det med mina egna ögon och inte via en kameralins. De var väldigt fina i alla fall. Dessutom var besättningen på båten störtsköna. I slutet av båtfärden satte de på musik och dansade loss och när My Heart Will Go On kom på ställde sig en turist och en i personalen som Jack och Rose i Titanic och en tredje kom och kastade isbitar, som vi skrattade haha.
 
Sedan hann vi såklart med att upptäcka miljön runt hotellet, koppla av vid poolen, goda middagar och mysiga kvällar på vår balkong.
 
Och sedan vad det dags att åka hem igen men vi var glada ändå.
Tack för ännu en underbar resa med dig bästis, älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Adri

Åhhh saknar detta så mycket! Tack för en underbar resa själv, bästa du ❤️

2015-09-22 @ 22:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0