Mango mint smoothie

Här kommer ett litet recept på en av mina favorit smoothies. Det är flera av mina vänner som har frågat om nyttiga smoothie recept så jag tänkte att jag lika gärna kan dela med mig av ett här på bloggen istället. Denna smoothie kallas för mango mint men jag har gjort min egen twist på den för att den både ska bli nyttigare och godare. Man får såklart göra precis som man vill. Original receptet har jordgubbar istället för hallon och inget triphalapulver, så om man vill kan man självklart göra efter det receptet också.  
 
De lite mer udda ingredienserna som proteinpulver, mynta och triphalapulver finns att köpa i hälsokostbutiker om någon skulle vara intresserad. Det kanske känns lite sådär att behöva köpa massa konstiga ingredienser men jag kan lova att det håller i en evighet (och om man vill kan man till och med hämta ut gratisprover).
 
Jag tycker i alla fall att detta är den perfekta frukosten för mig. Jag har alltid haft svårt att äta frukost enda sedan jag var liten men en nyttig smoothie som denna är både lätt att få ner och en perfekt start på dagen i och med att den innehåller allt man behöver. Det låter som att jag är med i en reklamfilm eller något haha... Men kort och gott så älskar jag den.

Kommentarer
Postat av: Maja

Ååhh vad gott! Måste prova det!:)

Svar: Gör det! Rekommenderar den starkt! :)
Emma Vinell

2015-02-23 @ 21:01:38
URL: http://majajernetz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0