Påskfirande

Idag har vi firat påsk här hos pappa och släkten här, det var mysigt som vanligt trots att jag inte kände mig på topp. Jag satt mest i en fåtölj och vila, sociala jag. Imorgon bär det av mot mamma så ska vi fira påsk där. Gillar i vanliga fall högtider men i år känns det jobbigt. Jag har mycket som snurrar i min hjärna just nu, vad jag ska göra i sommar och höst bland annat. Jag jobbar mer än heltid fram till mitten av juni och om jag ska åka iväg i höst så vill jag inte jobba in i det sista utan umgås med familj och vänner istället. Jag vet inte om jag skrivit det på bloggen men många vet ju redan att åka till USA har varit min plan jättelänge. Jag har ju sagt att jag ska bli hollywoodfru i evigheter men ett steg i taget haha, jag måste ju komma dit först. Just nu planerar jag att gå i mammas fotsteg och bli au pair. Det är också något som jag velat bli i evigheter men jag vet inte om jag har modet. Hmm... Det är så otroligt svårt. Hur ska jag kunna välja vad jag vill göra i höst? Hur ska jag kunna välja vad jag vill bli? Jag kan inte ens välja viken chokladkaka jag ska köpa. Jag kan helt seriöst stå och välja i en halvtimme. Har något av en beslutsångest så det heter duga. Så det snurrar för fullt, jag tänker konstant på det och jag vet varken ut eller in. Vi får se hur jag gör. Jag behöver bestämma mig, om jag bestämmer mig vet jag att jag kommer må mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0