Barcelona

Hej på er!
Som ni vet var jag i Barcelona med Adrianna för några dagar sedan så jag tänkte som sagt skriva lite och lägga upp bilder från resan. Jag ska försöka skriva en lagom lång sammanfattning och sedan låta bilderna tala. Vi får se hur det går, som ni vet har jag en tendens att ordbajsa hej vilt... Men jaa, vi kör väl.
 
Den första dagen valde vi att ta en turistbuss som tog oss till alla sevärdheter. Vi såg bland annat Park Güell som är en park med massa coola byggnader och mosaikfigurer, ett måste om man är i Barcelona. Utsikten där ifrån var helt magisk!

Sedan såg vi även La Sagrada Familia som är en byggnad som jag tycker påminner om en myrstack haha. Jag vet inte varför men jag tänker på en myrstack när jag ser den. Den var väldigt svår att fota tyvärr... 
 
Vi såg Barcelonas härliga stränder

På kvällen åkte vi och kollade på Font Màgica De Montjuïc viket gick sådär för tydligen var det en stor racing tävling där vilket vi inte fattade förens det var för sent... Först sprang vi över banan utan ett ont anande men när vi senare skulle gå tillbaks gick det inte lika bra för vi var inringade av racingbanan och tävlingen var i full gång. Så där stod vi och inte kom någonstans och dessutom var vi stressade för att vi skulle med vår buss hem. Tillslut fick vi springa över banan i full fart samtidigt som några funktonärer drog och puttade på oss för att det skulle gå snabbare. Trodde jag skulle dö för en sekund. Bilarna körde ju inte direkt långsamt... Men det var också en upplevelse, haha.
 
Den andra dagen gick vi på La Ramba som är en väldigt känd gata i Barcelona. Vi gick på en marknad och köpte en cerisrosa drakfrukt och smoothies.
 
Sedan följde vi hela La Ramba ner till stranden och gick in i ett stort shoppingcenter där vi kollade lite butiker och åt ute på en brygga i solen.
 
 
 
Den tredje och sista dagen gick vi på Passeig de Gràcia som är en gata med massa märkesbutiker. Efter det utforskade vi tunnelbanan och åkte till ett shoppingcenter för att kolla in några butiker.

När vi hade shoppat färdigt åkte vi tunnelbanan tillbaka och satte oss på en restaurang och åt, sen gick vi till La Ramba och satte oss och tog en sangria.

Efter det försökte vi bara hålla oss vakna resten av natten för att vi skulle åka till flyget kl. 04 men det gick sådär... Vi båda däckade framför tv:n på hotellet och vaknade om vart annat och försökte väcka varandra. Men vi kom i alla fall till flygplatsen. Båda var nog lika döda tror jag, vi hade bara sovit i ca en timme så det var ju inte så konstigt. Ingen av oss kommer ihåg att planet startade, vi somnade direkt efter att vi satt oss och vaknade först när vi hade flygigt en bit. Då är man trött, haha. När jag kom hem tänkte jag försöka hålla mig vaken och packa upp men det slutade med att jag somnade på mattan och vaknade av att mamma väckte mig. Så kan det gå när man inte sover!

 
Resan var i alla fall jätte lyckad. Vi hade så himla kul och jag är glad att jag åkte med denna pingla. Bästa vännen man kan ha! Tack för en härlig resa babe!
Pusss

Kommentarer
Postat av: Adrianna

Riktigt underbar resa, tack själv bästa du <3

Svar: Älskar dig! <3
Emma Vinell

2014-11-02 @ 22:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0