Radera aldrig en spellista

En spellista kan bli tråkig och uttjatad men mitt tips är att aldrig radera den, skapa en ny istället. Hur många gånger hör man inte hört den där låten på radion som var "så länge sedan man hörde"? Ganska många. Själv raderar jag nästan aldrig en spellista, jag nyttjar de istället. Det är såklart olika men ibland är jag sugen på att lyssna på gamla låtar och ibland vill jag lyssna på nya. Därför har jag olika spellistor för olika tider. Jag gör kanske en i januari och en annan i april. På så sätt har jag bara låtar jag älskar på en spellista och efter några månader har jag en gammal att gå tillbaka till och börja älska låtarna på nytt.
 
Ett annat tips är att ha olika typer av spellistor, en för all filmmusik man gillar, en för gamla låtar och en annan för låtar man bara släpper loss till (dansa och sjunga är min specialitet). Då är det lätt att hitta precis de låtarna man är sugen att lyssna på för stunden.
Pusss
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0