Shopaholic Emma Is Back

Tja snyggingar då är mitt gamla jag tillbaka... Shopaholic Emma. *vink, vink*
Har tagit det lugnt med shopping både före och efter studenten för att spara pengar. Men idag gick jag tillbaka till mitt gamla liv dvs. jag köper det jag vill och det jag mår bra av. Det är faktiskt så att jag aldrig mår så bra som jag mår efter ett bra köp. Men om jag köper något som för mig verkar onödigt får jag direkt ångest... Men annars mår jag som en prinsessa. Dock har jag inte lika mycket pengar som en prinsessa, vilket kanske är tur för nu har jag ändå en gräns. Märkte redan av att pengarna gick åt när vi var i Stockholm härom veckan och idag flög ca 1100kr iväg bara här hemma. I Stockholm låter jag mig själv kasta mina pengar vilt omkring mig men idag har detta skett via datorn. Idag köpte jag två saker som jag vet att jag kommer må bra av och en som jag hoppas att jag kommer må bra av.
 
Vi börjar med de två sakerna som jag vet, det är:
En halvårsprenumeration på Glossybox. Har saknat mina boxar som kom en gång i månaden och nu är de tillbaka. Dock kostar det ju en del men jag vet hur glad jag blir när jag ser de i brevlådan och alla behöver glädje här i livet. Om du funderar på att testa Glossybox kan du klicka HÄR så får jag lite pluspoäng om du beställer.
 
Den andra saken jag köpte var en bok, "The Golden Year" av Hannah Widell och Amanda Schulman. Jag har säkert nämnt att jag älskar deras podcast Fredagspodden och det var i den de skapade fenomenet "The Golden Year" och jag tyckte att de hade så himla rätt i det de sa så jag kände att det var mer än rätt att jag skaffade boken så den kommer förmodligen i brevlådan någon gång nästa vecka.
 
Det tredje köpet, det som jag är mest osäker på är en dagbok. Eller det är en vanlig bok fast med tomma sidor. Jag fick ett spontant ryck och ville börja skriva dagbok igen. Gjorde det som liten och har hört att det är bra att skriva ner saker så man bearbetar de. Dessutom skulle det vara så kul att läsa när jag blir äldre. Dock är jag tveksam till om jag verkligen kommer göra det... Jag måste försöka för jag tror att det skulle vara en bra idé att skriva ner det som man varken vill eller vågar säga till någon annan istället för att hålla det inom sig. Vi märker. Hoppas jag gör det för den boken var betydligt dyrare än den riktiga boken jag köpte... Värt!
 
Hoppas ni alla har en härlig sommar!
Pusss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, fick du något roligt i din box? :)

Svar: Har inte fått första boxen än men jag har fått massa roligt i tidigare boxar! :)
Emma Vinell

2014-07-16 @ 00:42:40
URL: http://kyntaja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0