Me and my obsessions

Det var ett tag sedan som jag visade er mina naglar. Om jag ska vara ärlig så är det för att de blev sååå fula efter att jag tog bort mina gelénaglar, de är fortfarande gropiga och fula men de ser i alla fall bättre ut. Jag ska aldrig göra om de på det stället kan jag ju säga. Att fixa naglar är bland det roligare jag vet och hur jag än gör blir det klumpigt och fult. Men jag gör mitt bästa för att det ska se någorlunda ut.
 
Jag ska ju som sagt till Stockholm imorgon så jag ska förmodligen köpa något vårdande lack. Jag funderar på att köpa ett lack från Essie som tydligen ska stärka och jämna ut gropar i naglarna. Låter riktigt bra. Ett annat lack som jag vet att jag kommer köpa om jag bara hittar det är:
 
Det är ett topcoat som gör att nagellacket under blir matt. Hur snyggt? Jag kunde inte välja en bild så ni kan ju klicka HÄR om ni vill se några exempel (jag tycker att man ser resultatet bäst på bild 6 och 9). Jag har velat ha det i en evighet och det finns bara i vissa butiker och vår kära huvudstad fick ju alla dessa butiker medan vi några mil ner får nöja oss med HM... Nagellacket kostar mellan 160 - 200 kr men jag tycker helt klart att det är värt det. Om jag ska beställa kommer jag ju ändå att behöva betala frakt, så det kostar nog ungefär lika mycket i butik som på nätet.
 
Till poängen med hela inlägget: mina naglar.
 
Denna vecka har jag gjort marinblå, glansiga, glittriga naglar. Mycket på en gång. Som ni kan se så är det bubbligt och lite ojämnt på sina ställen, men jag kan som sagt inte göra så mycket åt det... (jävla gelénaglar...) Jag valde att ha hela tummarna glittriga och på övriga naglar valde jag att bara ha glittret vid roten av nageln och upp en bit. Det ser mycket snyggare ut in real Life. Det gör det typ alltid, så ni får helt enkelt ta och träffa mig.
 
Apropå nagellack, ni som känner mig riktigt väl kanske vet att jag hatar lila. Verkligen hatar, fast det är bara vissa lila färger har jag märkt på sistone. Färgen på följande nagellack absolut älskar jag! 
 
Är det inte jättefint? Jag tycker att det är urfiiint! (konstigt nog).
 
Det var allt jag ville säga och tur är väl det, jag lyckas alltid göra för långa inlägg... Ibland bloggar jag inte alls och ibland bloggar jag lite för mycket på en och samma gång istället. Haha, that's me...
 
Pusss på er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0