Haul- lyko.se

Hej, äntligen har jag min dator igen så jag kan lägga upp vad jag köpte från lyko.se. Så jag kör igång direkt. (Ursäkta om jag kör en blandning mellan svenska och engelska men jag orkar inte bry mig haha, så länge ni förstår vad jag menar så tycker jag inte att det spelar någon roll)
 
Det första jag köpte var detta set med real techniques borstar. Jag har hört sååå mycket bra om borstarna och jag kan bara hålla med. De äger. Det jag såg fram emot mest var foundationborsten men den visade sig vara en besvikelse. Ser ni på riktigt hur liten den är i jämförelse med min gamla? Skulle ta halva dagen för mig att bli klar med sminket. Så jag använder den borsten som en concealer borste istället och det passar faktiskt mig perfekt. 
I det stora hela är jag väldigt nöjd med alla borstar.
Den första borsten till vänster är en highlighter och shadeborste och den äger, lätt en av mina favoriter i setet. Bredvid foundationborsten är det en detaljborste, den funkar till både concealer och ögonskugga. Jag kommer använda den till ögonen för att få skuggan mer pigmenterad. Desto tätare borste du använder desto mer pigment får du när du applicerar skuggan, det kan vara bra att lägga på minnet. Den sista borsten är en riktigt fluffig men ändå hård, den är bra till både mineral puder och foundation samt att blanda ut skarpa kanter. 
Setet kostade 349:-
 
Den andra saken jag köpte var en salva/insmörjningskräm till min torra hud. Tycker den fungerar bra, den gör vad den ska men den luktar lite konstigt (fast ändå fräscht) och lämnar huden kladdig vilket jag inte gillar. Men min hud börjar bli bättre och det är ju huvudsaken.
Orginal priset för denna är 410:- (tror jag) men den var på rea så jag fick den för 164:- och ni som gillar smink osv. vet att Elizabeth Arden är ett superbra märke så det är största kapet (dessutom är korken supersöt).
 
Åh, jag har velat ha ett prickverktyg till mina naglar sååå länge. Ni anar inte. Och nu har jag ett, lycklig. Haha. För er som inte vet vad det är så är det till för att man ska kunna göra bland annat prickar på naglarna. Älskar att hålla på med sånt.
Den kostade 35:-
 
Sedan köpte jag tre nagellackspennor. Love. Det är en vit, en svart och en rosa.
De två första kostade 59:- styck och den rosa kostade 39:- 
 
Det sista jag köpte var detta läppstift. Färgen är väldigt fin, men den liknar ett läppstift som jag redan har så det var lite tråkigt... Men det går nog åt. Köpte det mest för att det bara kostade 39:-
 
Så det var allt jag köpte på lyko.se. Älskar sidan och ska lätt beställa där flera gånger så fort det kommer in något intressant. Alla borde kolla in sidan.
Hoppas ni gillade min lilla haul. Ha en bra fortsatt kväll så hörs vi imorgon.
Pusss 
 

Kommentarer
Postat av: dite

åh real techniques borstarna är hur bra som helst :D

Svar: Ja, det måste jag verkligen hålla med dig om :)
Emma Vinell

2014-01-27 @ 17:24:45
URL: http://affys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0