Detta är ett tyck synd om mig inlägg

Hej på er, och nej jag är inte tillbaka på heltid utan detta är bara en liten reminder på att jag faktiskt lever. Jag har fortfarande en minipaus eller nej det har jag ju inte eftersom jag uppdaterar titt som tätt men jag bloggar ju inte som vanligt så det är typ en paus.
 
Sååå hur mår ni, jag mår inte särskilt bra. Jag är nämligen genomförkyld och allmänt stressad.
I måndags redovisade jag och Sanna vårt gymnasiearbete och vi fick godkänt (haaaaaalleluja) så det släppte i alla fall en av alla stenar som jag har på mina axlar. Nu har jag en rapport i svenska, två provn och en inlämningsuppgift i samhäll kvar innan jag kan slappna av. Dock kommer det alltid nya uppgifter och provn men just nu känns det som att jag flyter på ett isflak ute på Atlanten och isflatet smälter mer och mer för varje minut. Till slut kommer jag ligga i vattnet och då får vi hoppas att jag är nära land. För just nu behöver jag bara komma iland, få en liten paus från skolan, bli frisk och sedan ta nya tag. Dock har jag bara tre dagar på mig innan land (läs sportlovet) börjar skymta så jag måste skynda mig. Och så ska jag självklart vara sjuk när jag är som mest stressad, thank you god!
 
Apropå att vara sjuk, imorse missade jag och min granne bussen. Vi sprang båda som galningar för att vi såg den komma men tror ni att bussen väntade? NEJ, BUSSJÄVELN ÅKTE NÄR VI VAR SÅ NÄRA ATT VI FAKTISKT KUNDE NUDDA DEN. (Ops... caps) Seriöst, jag fick rådamp och det är det som var lite kul såhär i efterhand (mamma körde in oss annars hade det inte varit kul).
Jag är hes och har ont i halsen framförallt på mornarna och om jag ska vara ärlig blir det bara sämre och sämre... Jag som trodde jag började bli frisk, den senaste tiden har jag varit hemma från skolan minst en gång i veckan och jag är ALDRIG hemma (där skulle det vara caps, just saying). På riktigt, jag är nästan aldrig sjuk, eller jo det är jag men jag går till skolan ändå. Kanske inte det bästa men det gör jag i alla fall. Jag hatar att vara hemma, värsta som finns (förutom allt annat hemskt). 
 
Kom av mig helt så vi börjar om... Så när jag fick damp började jag ta ut det över min granne, nu låter det värre än vad det var, jag sa in princip att han måste ha sett oss och sedan lite svordomar på det. Men eftersom jag var sååå hes kom det knappt några ord, haha. Lät som kalle anka med munnen full av kex. Ja, så illa var det och så ska jag försöka föra en kommunikation men min granne mitt i allt. Jo men tjena. Hon bara kollade på mig och försökte höra vad jag sa, haha.
 
Nu är jag i varje fall inte så hes, min röst låter lite konstig men jag är inte kalle anka längre. Och detta blev ett typ "se på mig, jag är sjuk och har jättemycket jag måste göra! Tyck synd om mig- inlägg" Så ja vad väntar ni på? Tyck synd om mig! Bra, tack. När ni ändå är igång kan ni väl tipsa om några sätt som man kan bli av med förkylningar på. Prövar allt just nu, har verkligen inte råd att missa mer i skolan, imorgon har jag exempelvis ett ton med frågor till min svensklärare. Och ja, jag håller på att spåra ur igen. Vem bryr sig om vad jag ska fråga min svensklärare. Bäst att jag avslutar medan jag kan för här skriver jag utan slut men när jag sitter med en skoluppgift händer det inget...   
 
Nu ska jag gå och ta en Ipren och sen blir det lite läsning innan jag ska sova. Man behöver mycket sömn när man är sjuk! (och så börjar jag igen...)
Pusss
Gammal bild från i somras, saknar
 

Kommentarer
Postat av: adrianna

Tycker synd om dig haha! Drick massa te med honung i! Honung har nämligen massa antibakteriella effekter, i alla fall enligt mitt gymnasiearbete.... Fy

Svar: Tack babe! Ofta? Visste bara att det kan lena i halsen, dock är det inget gott men det kan ju vara värt ett försök!
Emma Vinell

2014-02-12 @ 16:31:32
URL: http://adri.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0