Bananglass

Som många vet så försöker jag, mer än någonsin, att bli av med mitt sockerberoende. Jag kämpar verkligen mot suget som blir bara större och större. Imorgon har det gått en vecka utan godis på vardagarna. Jag får äta på helgerna dvs. lördag och söndag. Men jag kan göra undantag. Som till exempel denna helg när jag sov hos Jossan, då valde jag att äta fredag och lördag istället. Men det är trots det tungt. 
 
Jag behöver något. Jag har testat med frukt men jag klarar inte av att hålla det på en bra nivå så det leder till att jag får magkatarr... Så nu försöker jag hitta andra alternativ. Detta recept hittade jag på nätet förut. Det är ett recept på nyttig glass och allt man behöver är bananer. Så jag har faktiskt gett det en chans, så just nu står det "bananglass" i frysen.
 
1. Ta två, eller fler bananer. Stycka de och lägg in de i frysen.
 
2. Låt de stå i en till två timmar. Sedan tar man fram de och mosar de med hjälp av en assistent eller en mixer.
 
3. När bananen är skapligt mosad kan man tillsätta valfria ingredienser om man vill. Jag tillsatte både hallon och lite kokos.
 
4. Mosa ihop allt ordentligt tills det blir en smet. Sedan ska man hälla över allt i en burk med lock och ställa in allt i frysen.
 
5. Då är allt klart, bara att vänta på att man ska få smaka sin glass.
 
Återkommer med om den var god eller inte pussshej!
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nice! Fin blogg! Kolla in min ;)

Svar: Tackar tackar! Visst det ska jag göra! :)
Emma Vinell

2013-10-14 @ 16:53:14
URL: http://www.finest.se/JohannaGrahn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0