För att göra en lång historia kort...! Yeah right!

Hej på er!
Helgen har varit sådär.. pluggat ganska mycket och så. Bara tanken på att det är måndag om sisådär en halvtimme får mig att vilja dö... Var som många redan vet sjuk hela förra veckan (vilket jag förövrigt lovade att berätta om... Sorry, jag har så mycket jag vill men så lite tid... Om man bara kunde pausa tiden) så vi kan väl ta det kort.
 
Förra fredagen gick jag hem för att jag hade magkatarr. Det hade jag tills lördag morgon sen försvann den (är jag mobbad om jag vill döpa min magkatarr?!?!?) I alla fall lördagen var riktigt härlig, den spenderades med först med mamma och Munde på stan. Shoppa lite kläder till Munde och jag köpte min älskade men dyra ansiktskräm, den kostar 500:- och det är 125ml i den... sick! Sen åkte jag hem och hamnade hemma hos Jossan. Där va det massor av folk för hennes brorsa hade massa kompisar på grillkväll. Så vi bestämde oss för att ha en riktig tjejkväll. Vi drog iväg med moppen till coop för att köpa massor av godsaker, sen drog vi hem till mig och hade filmmys och girltalk utomhus mitt i natten. Älskar den kvinnan asså! Allt var super helt enkelt.
 
Men under natten hände det något med min mage... Jag vaknade av att det gjorde så jääävla ont i centrala delen av magen, trodde på riktigt att jag skulle dö. Har aldrig haft så ont! Så jag for upp ur sängen för att hämta en hink (då jag hade så ont att jag trodde jag skulle kräkas) och Jossan låg bredvid utan ett ont anande. Jag tog hinken, en ipren och la mig ingen. När inte det hjälpte tog jag satts och hämtade min vetekudde, sen la jag mig igen bredvid en nu rädd Josefine som trodde jag var magsjuk och att det skulle smitta. Låg och krampade under jag vet inte hur länge men sen lättade smärtan lite, thank you ipren I owe you one. Så Jossan och jag gick upp och åt pannkakor innan hon åkte hem. Sen låg jag hela söndagen, måndagen och halva tisdagen. På tisdags eftermiddagen åkte vi till vårdcentralen, eftersom smärtan bara lättat lite, jag fick lämna prover och tre olika läkare kände på min mage. Tillslut sa de att vi skulle åka till akuten för att det kunde vara blindtarmen. Så mamma och jag åkte in till akuten och fick ändå snabbt komma in trots all kö. Där inne satte de nål och tog ytterligare massor av prover. Det kom några som kände på min magen igen och aa you name it. Blablabla. Jag låg på akuten i kanske 4 timmar, sen kom det tillslut in några läkare som sa att jag hade några alternativ. (Vilka det var får ni bara gissa, hehe) Sen tyckte de att det var bra att jag sov över på barnavdelningen så de skulle kunna observera mig under natten vilket jag inte var sååå sugen på, jag ville bara hem till min säng. Så mamma sa att hon var sjuksköterska och att vi skulle åka in om jag blev sämre så vi fick åka hem. Tack och lov. Sen var jag hemma onsdag, torsdag och fredag. Jag blev bara bättre och bättre hela tiden som tur var. Så jag skulle troligtvist gått till skolan i fredags men alla våra lektioner var inställda så det hade ju varit lite tråkigt att bara sitta där forever alone.
 
Apropå i fredags! Det var sjukt pinsamt. För att göra en lång historia kort (den andra blev visst lång):
Häromdan råkade jag skicka ett sms till en lärare där det stod något om att jag låg på akuten. Det var inte riktigt min mening, pinsamt. Men i alla fall så visste hon att jag var sjuk. Sen hörde hon av sig i torsdags om en sak och då sa jag återigen att jag var hemma och sjuk. (Hon visste alltså att jag var sjuk även då). På fredagen sjukanmälde jag mig också trots att alla våra lektioner var inställda (Why? I don´t know...) Istället satt jag hemma och pluggade med svenskan men jag tröttnade ganska snabbt och bestämde mig för att åka till pappa. Jag och en kompis bestämde också att vi skulle ta en glass innan mitt tåg gick vilket vi också gjorde. Men på väg till Mc Donalds och glassen stötte vi på en viss person. Ni kan ju gissa vem... Samma lärare som jag smsade med... Seriöst av alla personer, och av alla dagar. Min första reaktion var:
- OJ, hej.. Emmm du har klippt dig!
Haha, jag blev helt chockad. (Jag visste nog knappt vad jag hette i den stunden) Hennes svar på det uttalandet var:
-Är inte du sjuk och borde ligga i sängen?
och jag svara:
- Nej jo eller nej, vi hade inga lektioner.
Jag lät så skyldig trots att jag inte var det och Agnes som vid det här laget hade fattat att det var en lärare kunde inte hålla sig för skratt så hon vände på sig och halvt gick iväg. Jag såg att hon skrattade så det blev svårt för mig att inte börja skratta jag med.
 
Så där stod jag men min lärare när jag var sjuk (men jag var ju typ frisk, kände nästan inget från magen) och berättade hela historian om jag och akuten och hela faderullanlej. Dessutom skakade jag nog en hel del då jag fortfarande var chokad och inte riktigt visste vad jag skulle gör för att inte börja skratta precis som Agnes, då hade vi nog inte kunnat sluta och det hade blivit ännu jobbigare. Men tillslut hade jag nog fått fram mitt budskap och eftersom hon är en supersnäll förstående lärare dömer hon mig inte, hon litar på mig (hoppas jag).
 
Så ja det var det, min korta historia blev ganska lång ändå... Men nu ska jag sova! Jag har sovmorgon imorgon för att vi bara har en lektion på hela dagen, men det är lika bra att jag somnar nu för jag lär ändå vakna runt 6 för att solen är morgonpigg. Men alla fall, lägger upp lite bilder imorgon så ni kan ju hålla utkik om ni vill!
Pussshej!
P.s hade en liten diskussion men pappa och hans tjej om KIK. Hon sa att det egentligen borde heta Shik (som man säger det alltså) för K och I blir tillsammans shhhh ljud men då sa jag (smart som jag är) okej okej, ni är svenskalärare visst, så nu ska jag gå och shissa dvs. kissa (precis så sa jag det inte men typ). Helt plötsligt fanns det vissa undantag, haha. Vet inte poängen men nu ska jag för sista gången sova....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0