Movie time, Tristan & Isolde

Hej, idag började jag som sagt i hemtjänsten.. Man kan väl säga att dagen inte riktigt gick så som jag hade önskat! Det började som varje morgon med att jag inte ville gå upp, sen fixa jag mig och gick till bussen. Var kanske vid hållplatsen kl. 6:44 och bussen skulle gå kl. 6:46 så det var ju lugnt! Men tror ni att det kom någon buss eller? Nej det gjorde det inte... Jag och min granne (vad han nu heter?) stod där i 40 minuter men ingen buss kom, tillslut kom det en buss som brukar gå 7:17 så jag var i stan kl. 7:45 och jag skulle börjat kl. 7.30! Lyckat, första dagen och allt. När jag väl kom fram sa jag som det var att min buss inte hade kommit, sen visade de mig runt och jag fick mitt schema. Det tog kanske 10 minuter allt som allt. Kul. Så det var bara att gå ut i kylan för att vänta på nästa buss hem. Stod ute i kanske 45 minuter sen kom jag på att jag kunde åka ner till resecentrum, så det gjorde jag. Sen gick tiden snabbt så jag var hemma runt 10 kanske.
 
Nu har jag precis ätit en varmmacka och kollat på Tristan & Isolde underbar film, tyvärr är den ganska sorlig så man gråter en hel del haha :( Senare ska jag plugga med svenskan... usch, men jag känner att jag måste bli på bättre humör så jag ska se vad jag kan göra åt saken! Ska även kolla över mitt nya schema och se om jag behöver ändra något och sist men inte minst så ska jag kanske till vårdcentralen för att ta några prover men vi får se hur det blir! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0