Dan före doppardan

Helloo! Nu sitter jag och kollar på julkalendern. Jag tycker faktiskt att den har varit ganska bra i år, men skådisarna suger! :(

Idag och igår har jag varit i stallet! Det var jättekul men samtidigt iskallt... Har inte ridit på sjukt länge så det var härligt att bara känna doften av hästarna! Igår var Manne (min medryttarhäst) lite dum, han stegrade sig 2 gånger och kastade sig i dikena för att han helt enkelt ville hem till sina kompisar och äta! Första gången stegrade han inte så jätte högt men det var ändå lite obehagligt och sen den andra gången tog han i så han kom upp skit högt..! Så då är man inte så kaxig, speciellt inte när man rider själv i mörkret! Han bukar stega lite titt som tätt men han har aldrig stegrat så högt med mig förut.. :o Men det gick bra tillslut, jag lever och det gör han med!

Idag var han lite snällare, han var stark och pigg men annars gick det super. Jag red inte så långt idag, utan kanske 45 min. Vi tog det lugnt, så det var en mysig tur!

När jag kom hem har jag bara duschat och slagit in julklappar :D Det är sjukt att det ska ta sån tid! Tror jag satt i 2,5 timmar... Och då blev det knappt snyggt! (Jag suger på att slå in paket...) Jag slog in alla mina och många av mammas packet till övriga i familjen för att vara lite snäll ;) Senare ikväll ska jag bara mysa framför tv:n och måla naglarna, Rött får det bli dagen till ära :)

Hoppas ni får en riktigt trevlig jul, precis som jag ska ha! Pusssss


Kommentarer
Postat av: Tilda

Vad är han för ras? :D fin blogg föresten :*

Svar: Tack din med! Han är en polskarab och han är verkligen pigg för sin ålder! tror att han typ är 19 (kommer inte ihåg) ;)
Emma Vinell

2012-12-23 @ 17:34:37
URL: http://tildadahlqvist.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0