Q&A

Har du några smeknamn?

Nej inte direkt, jag har haft kompisar som kallat min Emmis och Em men det var typ på lågstadiet haha.

 

Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?

Jag ville bli delfinskötare som alla andra tjejer i 7 års åldern.

 

Är du dag eller nattmänniska?

Natt helt klart.

 

Vad skrämde dig om natten som barn?

Tjuvarna i pippi. Jag drömde mardrömmar om dem tills jag var typ 13 år… Jag drömde att de låg under min säng och skulle ta sprutor under mina fötter så jag lindade alltid in mina fötter i täcket för att de inte skulle komma åt och så somnade jag med fotsulorna i madrassen. Jag kan fortfarande inte somna om jag inte har fötterna i tryggt förvar inbäddat i täcket haha.

 

Vilken är din favoritplats? 

Hmm… Beror på vad man menar med plats. Min säng ligger högt upp på listan över mina favoritplatser men det känns ju sådär att svara. Om man tänker på lite större platser här i Sverige eller vad man ska säga så tycker jag att skogen och sjöar är väldigt mysigt på sommaren.

 

Hur lång tid tar det för dig att göra dig klar på morgonen?

Oj, det beror helt på vad jag ska göra. Ska jag jobba tar det 30 min men om jag ska iväg till en kompis eller till stan tar det minst 1 timme.

 

Utekväll eller hemmakväll?

Jag är mer av en hemmatjej så hemmakväll. Men ibland slår inget en utekväll med tjejerna.

 

Vill du ha barn?

Ja, det skulle jag jättegärna vilja ha i framtiden. Jag älskar barn och har alltid gjort.

 

Vad fick dig verkligen att skratta senast?

Hm… Jag vet inte. Jag skrattar väl några gånger per dag men jag kan sorligt nog inte minnas sist jag skrattade så jag fick ont i magen. Sånt får mig att sakna skolan enormt mycket! Skrattar inte alls lika mycket längre…

 

Vilken var den senaste film du sett?

Dear John. Surprise surprise!

 

Vilken är din senaste dröm?

Jag drömmer väldigt sällan men den senaste drömmen som jag verkligen kommer ihåg var en där jag och två andra tjejer stod och gjorde oss i ordning för något och vi hade precis bytt ut huvudet på en av tjejerna av någon konstig anledning och sen när hon skulle börja sminka sig insåg vi att hon hade jätte svårt att sminka sig i och med att hon hade ett annat ansikte. Sen kommer jag inte ihåg mer. Den var konstig i alla fall.

 

Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?

Gossip Girl tror jag. Deras liv är ju to die for!

 

Var tror du att du befinner dig om tio år?

Förhoppningsvis har jag en familj och känner mig lycklig.

 

Vem ringde du senast?

Pappa.

 

Hur löd det senaste sms:et du fick?

Och så var man brun :( :( :( :( :(

 

Om du var full, vem skulle ta hand om dig?

Många av mina fina vänner. Älskar de så mycket och jag skulle alltid ställa upp för dem med. Här har vi en av de finaste:

 

Vad gör du när ingen ser?

Dansar och sjunger för fulla muggar.

 

Din konstigaste talang?

Jag är ganska bra på att göra saker med mina fötter som man egentligen brukar göra med sina händer haha. T.ex. så brukar jag alltid skrapa duschen med en hand och en fot av någon konstig anledning.

 

Har du några konstiga fobier?

Konstiga vet jag inte men jag är sjukligt rädd för ormar. Det går inte att beskriva vad som händer inom mig när jag ser en orm. Jag blir stel som en pinne och varken hör eller ser. Min mamma burkar alltid dra en historia om när jag försvann i ågelsjön så jag kan väl dra den. Hela familjen satt uppe på berget och åt och jag skulle gå ner för att hämta något. När jag sedan var på väg upp möttes jag av den äckligaste ormen jag sett. Den var tjock och jag upplevde att den fräste åt mig innan den vände på sig och slingrade ner i hål och snärtade till med svansen. Medan detta hände hann jag hoppa upp på en hög stubbe och där stod jag. Nu kommer vi till det som mamma tycker är så roligt att berätta… H a h a. Efter 10 min började de oroa sig och ropa på mig men när jag inte svarade började de leta och hittade då mig på denna stubbe och försökte få kontakt med mig men det gick inte så mamma fick in princip bära upp mig på berget och det tog en bra stund innan jag kunde berätta vad som hände. Usch. Jag kommer fortfarande ihåg ormen men det som ände efter är mestadels svart. Ja det var väl det.

 

Tror du på spöken?

Ja det gör jag och jag har mina anledningar också. Klura vidare på den ni, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0