Top Model Sverige

Kollar ni på Top Model Sverige? Det gör jag och Ellinor är helt klart min favorit. Både för att hon verkar vara en normal person om ni förstår hur jag menar? (Vissa verkar ju ha en skruv lös, haha.) För att hon ser väldigt bra ut, men även för att hon har visat upp sig själv då det varit något hon skämts för under alla år i och med att hon har en sjukdom som heter psoriasis. Psoriasis gör så att man får utslag över hela eller delar av kroppen. Jag vill säga att jag förstår men jag har ju inte den sjukdomen så jag kan ju inte veta hur hon känner.
Däremot så har jag ärvt pappas hudproblem, man bara taaack så mycket, så jag har eksem och torr hud över hela kroppen. Som tur är blir det precis som psoriasis bättre på sommaren, men jag får som "hudärr" vet inte vad man ska kalla de men det blir som vita fläckar efter de eksem som läkt och på de ställena tar inte solens strålar vilket gör att jag blir vit fläckig. Ibland syns det väldigt mycket och ibland syns det nästan inte alls men det är ändå något jag stör mig på utseendemässigt. Jag har exempelvis inte linnen eller t-shirt på vintern om det syns något på mina armar. Det är ju egentligen inget problem, det funkar ju. Det tråkigaste är på sommaren om jag får vita fläckar... Det blir som stora ärr på kroppen och då är det inte alltid kul att ha på sig små sommarkläder. Jag vet att det inte är en stor grej men för mig som aldrig riktigt gillat mitt utseende har det varit en stor grej. Självklart är det en stor skillnad, men jag tror ändå att jag förstår liiite.
 
Det snackas en hel del om Ellinor och om att hon är en förebild för andra vilket jag håller med om. Jag har inte sjudomen men om jag med mina eksem och "hudärr" ser henne lite som en förebild så förstår jag verkligen att personer med psoriasis verkligen ser upp till henne. Även om hon gör det mycket för sin skull tror jag verkligen att mååånga andra får nytta av hennes deltagande. I programmet ser man verkligen att hon tycker att det är jobbigt men hon gör det ändå vilket jag tycker är väldigt modigt. Jag hoppas verkligen att hon är med länge i programmet och fortsätter vara en bra förebild.
 
Om ni vill läsa mer kan ni både läsa en artikel och kolla på en video av Ellinor på Aftonbladet. Det hittar ni HÄR. 
Pusss på er, nu ska jag kolla på Pretty Little Liars!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0