Collective Haul

Hej på er, idag när jag kom hem från skolan möttes jag av en väldigt generös mamma. Hon hade varit på stan och köpt lite smågrejer till Kajsa och mig. Kanske inte värsta grejerna men jag uppskattar småsaker och framförallt att hon tänker på mig.
 
Det första hon hade köpt var mina favorit äpplen, Fuji. De är supergoda (men tyvärr dyra), de ligger på första plats tillsammans med Pink Lady som också är otroligt goda om någon är intresserad av att veta? Sedan hade hon även köpt två paket Läkerol till både Kajsa och mig. Det sista hon hade köpt var en varsin tvål från The Body Shop. Jag använder alltid deras tvålar i duschen så det alltid bra att ha. Gulligt av henne.
 
Idag eller snarare i natt tänkte jag köra en collective haul för att jag har fått ihop en liten samling av nyinförskaffade saker bland annat de skor jag beställde förra veckan.
 
Tvålen jag fick av mamma. Först fick jag en annan tvål men jag gillade inte den doften så vi åkte och bytte när vi ändå var i stan så nu har jag denna. Den luktar fräscht men ändå mjukt, haha. Jag och förklaringar alltså! Men helt spontant så luktar den det, en blandning av mjuk vanilj och nybadad bebis så alltså fräscht men mjukt. Jag tror inte alla gillar doften men jag älskar den verkligen.
 
Sedan har jag köpt tre nagellack. Det första är ett top och base coat med vårdande "blablabla". Jag hoppas i alla fall att det ska göra så att naglarna blir släta och inte fulla med bubblor... Det kostade 79:- och finns i de flesta butiker. Det andra nagellacket är en orangerödrosa färg. Vet ärligt inte vad det är för färg. Det kommer bli supersnyggt i vår och sommar, speciellt när man börjar bli lite brun. Det lacket var på rea på HM och kostade 50:- Det sista lacket är ett mattrosa lack, tycker verkligen om färgen. Den är inte mörk och inte ljus, den är krämig på något sätt. Det kostade också 50:- på HM. Man kan bara inte motstå nagellack...!
 
Denna köpte jag för ett tag sedan och jag älskar den. Har använt den i över två år nu och mitt hår har aldrig mått bättre. Har haft problem med elektriskt hår innan och det försvinner på ett kick med denna. Den reparerar, skyddar mot värme och mycket mer. Ni kan ju läsa på förpackningen om ni blir nyfikna. Kommer tyvärr inte ihåg hur mycket den kostar... Kanske 150:- eller något på hårvårdsbaren. 
 
Några servetter som jag mest köpte för skoj skull. De funkar faktiskt väldigt bra men jag föredrar nog pads. De kostade 15:- på Rusta.
 
Maybellines Fit me concealer. Tycker att den är helt okej, jag har inte riktigt fått kläm på den än. Tar antingen för mycket eller för lite. Men det kommer jag väl lära mig med tiden. I övrigt så täcker den väldigt bra. Den kostar 99:- i de flesta butiker, jag köpte min på Lindex 
 
Och nu till mina älsklingar!!! Mina nyinskaffade Air Max, älskar de redan. De är både jättefina och supersköna på samma gång. Perfekt kombination! De kostade 1395:- men jag hade flera rabattkoder så jag fick de för 1055.5. på Zalando. Jag är mest glad över att jag över huvud taget fick tag i ett par, de är sååå svåra att hitta. Men nu är jag nöjd (i alla fall ett litet tag haha).
Ha det bra
Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0