Minns gårdagen dröm om morgondagen lev idag

Då är jag tillbaka. För gott, ville som sagt bara ha två veckor "ledigt" för att verkligen kunna fokusera på skolan. I måndags redovisade vi som sagt vårt gymnasiearbete och vi fick godkänt,, sååå skönt (vi är bäst Maggan)! I torsdags skrev jag två provn, igår alltså fredag skulle vi fått en uppgift att göra hemma istället för att komma till skolan men vår lärare glömde ge oss den (så typiskt henne, haha. Så den har jag förmodligen kvar men ändå). Så jag gick på bio med mamma, Dan och Munde istället. Vi kollade på Frost. Jag har ju redan sett den flera gånger men jag tycker den är så bra så den är värd att se flera gånger om! Det jag ville komma till är att mycket jag varit stressad över är klart. Det jag har kvar är att lämna in min rapport i svenskan. Den är in princip klar, ska bara fixa med några småsaker sen ska jag skicka in den. Tänkte göra det imorgon. Sedan kan jag ta lov på riktigt (har fler uppgifter men de tar vi efter lovet).
 
Så jag tänkte att denna paus kunde vara början på något nytt. Vad sägs om det? Orkar inte förklara allt nu mitt i natten utan vi tar det imorgon. Det är första dagen på lovet och jag börjar redan vända på dygnet haha, bra Emma bra... En sak som jag kan säga nu är att jag kommer försöka uttrycka mig mer. Hmm... fel ord. Det är svårt att förklara men jag kommer försöka specificera mina inlägg lite mer. Förstår ni vad jag menar? Jag tycker det är svårt att hitta något att skriva om så jag skriver bara om hur mina dagar varit och hur kul är det att läsa när jag har samma sak på schemat varje dag? Nja... Så det är en liten förändring, ämnen typ. Sedan kommer jag försöka ta mer bilder och så men den stora ändringen tar vi imorgon. Den karamellen kan ni få suga på ett tag till!
 
Nu ska jag ta och krypa ner, hoppas ni har haft en bra alla hjärtans dag. Själv har jag knappt reflekterat över det. Fattar inte varför de som inte har någon ska deppa ner sig, hata alla hjärtans dag och gråta med en Ben&Jerrys framför typ Titarnic. Se det ni har istället, jag vill också ha någon ibland. Bara krypa intill någon som sitter med öppna armar (okej nu vill jag också gråta). Men det heter ju trots allt alla hjärtans dag inte alla pojkväns/flickväns dag. Jag slår vad om att alla är älskade av någon! Var glad för det du har istället och om du är ledsen över att du inte har någon pojkvän eller flickvän så kan jag lugna dig med att du har mig till allt utom den liiite mer intima delen i ett förhållande om du förstår vad jag menar. Okej det lät bättre innan jag skrev det... Men jaaa, ha det bäst mina vänner. Hörs imorgon som vanligt!
 
Kollade på filmen Ramona and Breezus (som för övrigt var helt okej, älskar Selena Gomez och hon var med i den) innan jag skrev detta inlägg och i sluten kom en riktigt härlig låt som direkt hamnade i toppen av min spellista. Har hört den flera gånger förut men det är det som är det skramliga med låtar. Man kan älska de, tröttna på de och sedan älska de igen.
Pusss

Kommentarer
Postat av: MATILDA

bra låt!

Svar: Ja, det tycker jag med :)
Emma Vinell

2014-02-16 @ 10:15:29
URL: http://matildays.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0