Life and death

Hej då är det fredag, Let's dance med Kenza (ni skulle bara veta hur taggad jag varit de senaste veckorna), fredagsmys och helg. Just för stunder känns det väldigt skönt. Men trots det har jag tänkt väldigt mycket på döden de sista timmarna. Härliga fredagstankar.
 
De började imorse när jag gick till skolan. Jag började tänka på hur lätt det faktiskt är att dö eller för den delen att döda någon. Det är bara att ta en vanlig kökskniv, ta den under jackan, gå ut och hugga någon i bröstet. Easy as that. Och de tankarna skrämmer mig... Jag vill inte dö, men jag vet ju att vi alla kommer dö men jag är inte redo för det just nu så om det är någon jävel som planerar att mörda mig: låt bli.
 
Egentligen tror jag inte att det är bra att tänka på att man kanske lever sin sista dag. Det skulle inte funka. Man kan inte göra allt man vill hela tiden för i sådana fall skulle jag aldrig plugga igen och om jag inte skulle dö har jag ju ingen framtid i sådana fall. Jag tror att det bästa är att leva i en blandning. Man ska unna sig själv saker och umgås med de personer man vill men man kan inte leva varje dag som att det vore den sista, det går bara inte. Jag skulle bli ruinerad (som jag redan är men ändå). Man ska må bra i stunden men man måsta ha en plan inför framtiden och då kanske man inte kan resa iväg eller köpa den där dyra väskan. Jag tycker att man ska göra det man vill men allt behöver inte ske precis i stunder man kanske kan boka en resa men lägg den några månader fram när man har råd för både tur- och returbiljetten så man kan ta sig hem igen. Jag vet inte vart jag vill komma men ni fattar säkert vad jag menar, lev och ha kul men ha din blick mot framtiden.
 
Nu ska jag iväg och köpa pizza och coca-cola med mamma.
Ha en superhärlig fredag och glöm inte att kolla på Let's dance och Kenza.
Pusss
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0