Sjuk... Och alla dessa krav!

Hej, de senaste dagarna har jag varit sjuk... Inte kul! Har seriöst aldrig haft så ont i magen! Ajajaj... Vid några tillfällen trodde jag till och med att jag skulle dö, typ.

Jahopp, jag legat i min säng, sen jag jag legat lite till osv. Ja ni fattar! Med mig i sängen hade jag min vetekudde, min dator och mina två kompisar nedan. Tillsammans har vi kollat på ca 10 filmer och en hel del avsnitt av one tree hill. (Jag överdriver inte! På riktigt, jag lovar och svär) men man får titta på filmer när man är sjuk. Egentligen borde jag plugga men hur bra bli ett arbete när man mår skit? Inte så bra va? Nej..! Så jag har inte pluggat något och förhoppningsvis är mina lärare förstående, ska nog inte ha alltför höga förhoppningar. Det brukar vara typ såhär:
- Hej, jag har varit sjuk några dagar är det något viktigt jag missat? (Jag)
- Ja det är det alltid! (Läraren)
- Aha okej, vad är det då? (Jag)
- Det ligger på din mail, det skulle varit inne igår! (Läraren)
- Okej, men jag har ju varit sjuk..? (Jag)
- Och? Du får väl plugga ändå? (Läraren)
- Jag har varit medvetslös(bara ett exempel hehe), så jag kanske kan få några extra dagar...? (Jag)
- Det spelar ingen roll! Något skulle du kunnat åstadkommit! Du kan få tills ikväll. (Läraren)
- Aha okej förlåt, du får den så fort jag är klar. (Jag)
-Ikväll! (Läraren)

Det är såklart olika beroende på lärarna, men det är ungefär så det brukar låta! Lärarna tror att vi alla elever är robotar eller typ vampyrer som klarar allt utan att varken sova eller äta!

Har ni någon gång hört: lärare är också människor.
Det har jag och jag vill bara säga: vi elever med!

Det jag vill komma till är: när man är sjuk, ska man bara tänka på att bli frisk. Inget annat. Punkt slut.
Pussshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0