Hallå bland äppleträden

Hejhopp! Då sitter man på tåget hem för att sedan sätta igång med att plugga... Lagom när jag nästan var klar med första svenska upg skulle vi få en ny som ska vara inne nu på torsdag... har jobbat med den första sedan... Vet inte, men säkert 4 månader... Så de i klassen som ännu inte har börjat! Lycka till.

Annars har dagen varit bra, eller konstig har den varit! När jag gick ut insåg jag att det hade och fortfarande snöade... Så jag blev lite orolig att tåget skulle vara försenat men som tur va så var det inte det! När jag kom till Norrköping gick jag till spårvagnen och började åka upp mot skolan. Och eftersom det tydligen Inte var min dag spårade spårvagnen ut pga all snö! Lyckat.. Så där stod vi! Chauffören försökte att backa (vilket man för övrigt tydligen gjorde bak i spårvagnen, så alla fick lite smått panik när spårvagnen åkte utan chaufför! Haha) men sen sa de att de inte kunde fortsätta så då var det bara att börja gå! :( (för er som inte kommer ihåg så säger jag det igen: DET VAR SNÖSTORM! :thumbdown: Så jag såg väll ut som en snögubbe när jag var framme vid skolan.. Jag blev bara 5 min försenad som tur var men jag var inte den enda! Tror vi var 10 i klassen idag, varav 3 kom försent och 3 kom precis när jag kom! ;)

Vi fick träffa vår nya engelska lärare idag också! Jag tyckte att hon verkade snäll men hon pratade bara engelska... (Inte egentligen) så sen i slutet snackade vi lite och det kändes jättekonstigt att vi pratade på engelska ;) jag blandade lite men hon svarade på engelska så då blev det ännu konstigare haha!

Nu ska jag gå av om några minuter så ska ta på mig jackan och lite så! Sååååå hejdå!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0